söndag 18 maj 2008

Auditions

Denna veckan har jag verkligen varit en mediamamma... I onsdags var jag med Oliver och Noel på casting för ICA som ska göra blöjreklam (Men tyvärr var Noel för stor/Gammal och jag tror inte Oliver kom med för de har inte hört av sig... vilken miss, han som är världens sötaste bebis) och idag var Leon och jag på SVT Drama. De sökte 4-9 åringar för en filmproduktion till hösten. Vistod och köade tillsammans med andra superproffsiga och rutinerade barn och föräldrar. Själva stod vi och mumsade äpple och tog det lugnt. Hade inte förberett Leon så mycket på vad som skulle hända mest kanske för att jag inte själv visste. Sen blev det då Leons tur och han följde snällt med kvinnan in i rummet där han skulle provfilmas och jag fick snällt vänta utanför.... oh vad jag hade velat vara en fluga på väggen för att höra och se vad som sades. Sen när Leon kom ut såg han nöjd ut men inte särskilt talför. Hon hade frågat vad han gjorde på dagis, vad han hette och hur gammal han var. Sen hade hon frågat hur han såg ut när han var arg, men då sa han att han hade svarat: Jag vet inte för jag har aldrig varit arg :-) Underbart!!!!! Hursomhelst kunde han inte bestämma sig om det var roligt eller tråkigt med inspelning, men nog mest roligt fast han helst vill vara i Bolibompastudion. 
Så jag som har förfasat mig över dessa amerikanska mammor som reser land och rike runt med sina barn på skönhetstävlingar, auditions mm har nu själv promotat mina barn som de bästa/finaste/sötaste/underbaraste/mest begåvade på jorden. Helt enkelt för att dom är det!!!

1 kommentar:

Monica sa...

Hej Camilla!
Vad kul att hitta dig här. Har nu läst om alla era äventyr. Så himla kul och trevligt. Vilken liten underbar familj ni är. Å du - barnen är ju redan stjärnor! Behöver ju inte promotas, men visst det kan ju va´kul att bli FILMstjärna också :-)
Helt otroligt vad barnen växer och den lilla minstingen har vuxit duktigt sedan vi sågs.
Hoppas vi ses snart.
Kram på er alla!