söndag 11 maj 2008

Småland

Vilken underbar helg det har varit. Högsommarvärme och jag har fått den klassiska bonnbrännan, dvs röd på armar och nacke med härliga ränder efter t-shirten...
I torsdags packade jag bilen och tog med mig barnen på en tur till mormor och morfar i Nybro. Max och Loke lämnade vi hemma för lite vila och lite jobb. Resan gick över förväntan, Oliver sov stora delar av turen och de andra barnen avverkade två filmer (jo jag har sett Blixten McQueen och numer även hört den till leda). Väl framme sprang vi loss i trädgården och bara njöt. Leon ochNoel hittade genast två sniglar som de döpte till de vackra namnen "Leon" och"Noel". De bar omkring på dem och byggde bo i ostronskal till dem. Sniglarna var till och med så modiga att de vågade kika fram och hälsa på oss. Jag ska erkänna att just sniglar inte tillhör mina favoritdjur men Leon insisterade på att jag skulle hålla dem med argumentationen att just dessa inte alls var så slemmiga :-) Vad gör man inte för att verka vara djurvän ut i fingerspetsarna...

Inga kommentarer: